Sunday 10 January 2021

EGO – dobré alebo zlé

 

 

Preložené s Berdhanyinej nahrávky

Dnes budeme hovoriť o egu. O tom čo je ego, aké sú jeho funkcie a prečo s ním neustále bojujeme.

 

Musíme začať s tým že vaša biológia, anatómia a prežité zážitky sú správne a čisté. Nachádzate sa v matrici formy a to aby ste boli vo forme si vyžaduje veľa energie.

Ak si predstavíte, že všetko sa točí, zem okolo vlastnej osy, zem okolo slnka a slnečná sústava sa točí okolo galaxie ale my sa popri tom všetkom cítime stabilne, a pevne. Hmota/forma má pocit pokračovania. Rozoznávame že toto je stolička, toto je moje telo, toto je deka. Všetko je v perfektnom zosúradení.

K tomu aby matrica formy mohla udržať formu potrebuje čip, program alebo membránu ktorá dovoľuje  rozdielnosť medzi frekvenciou a svetlom každej hmoty. Ináč by to všetko bolo ako veľký šalát. Nevedeli by sme kto je kto. Nevedeli by sme čo je strom a kto je človek.

Základnou funkciou ega je udržať hmotu a zabezpečiť zážitky ktoré vo forme hmota zažíva. Hociaký zážitok, ktorý nám je jasný, a uvedomenie si toho, že ja zážitok prežívam. Ja, ktoré vie, že prežíva určitý zážitok je zdravým, pozitívnym egom, ktorému to je teda jasné a zrozumitelné.

Zážitky ktoré prežívate sú zvyčajne vašim výberom, založené na názorovom systéme. Zážitok si vyberiete s cieľom dostať sa nad určitý limit, a dúfajme, že zážitky vám taktiež pomôžu sa niečo naučiť.

Pozitívne ego vám pomáha sa učiť. Pomáha vám rozlíšiť seba, a pomáha vám vidieť a uvedomiť si, že dokážete zvládnuť aj nepoznané. Vašou schopnosťou je si vytvoriť zážitky ktoré sú pozdvihujúce, príjemné alebo nepríjemné. A na tom nezáleží.

Druhou časťou, alebo funkciou je to, že ego je v úzkej spolupráci s vašim vnútorným hlasom, s jadrom, ktoré ti povie práve to, čo potrebuješ. Nie to čo chceš. Ale to, čo potrebuješ.

Zareagovaním na to čo potrebuješ, ego dostáva podnet na  informácie ktoré filtruje cez názorový system a pozitívne ego. Ego pociťuje že môže zvládnuť to, že je vedené múdrosťou jadra. Ak tomu tak nieje, tak sa ego otočí na negatívne.

Negatívne ego je to ego, ktoré nepočúva jadro. Chce veci robiť ináč, alebo si myslí, že veci urobí lepšie.

Napríklad. Ak ja viem že potrebujem napísať knihu, viem že si to bude vyžadovať veľa času, a veľa hodín písania. Taktiež si to bude vyžadovať zmenu v mojom harmonograme a budem si musieť vytvoriť nový. Vyžiada si to veci ktoré, v danom okamihu nepotrebujem, ale ja viem že keď to urobím, a knihu napíšem, naučím sa niečo čo, som doteraz nevedela. A toto je hlasom jadra. Ale ego povie:”vieš čo, bude pre teba lepšie nenapísať túto knihu až za päť rokov. Budeš mať viacej skúseností, teraz nemáš na to dosť času, potrebuješ pracovať. K písaniu knihy potrebuješ nový počítač ktorý si teraz nemôžeš dovoloť…”

Keď ego začne obmedzovať a zabraňovať vnútornému hlasu jadra, stáva sa negtívnym. Membrána ega sa stáva zapratanou a tmavou. A hlas jadra nie je filtrovaný takým spôsobom ako by to mala byť. A tvoja forma  a tvoj zámer začína byť v napätí a nenarastá.

Problémom nie je ego, ale spôsob akým s ním narábame. Keď rozumiete tomu, že ego nás dáva do formy a dáva nás na určité miesto na zemi a umožňuje nám sa hrať, sa hrať. Skutočne sa hrať v rôznych charakteristikách a úlohách aby ste neustále vedeli kde ste a kto ste. A vy to neustále vytvárate. A vy máte neustále prepojenie so svojim vyšším ja ktoré vás stale riadi a hvorí vám kam ísť, a čo urobiť aby ste expandovali a vyrástli.

A tento vzťah medzi riadiacim jadrom a egom,  je to najhodnotnejšie čo máte, lebo to je prepojenie medzi vašou jemnou, nehmotnou časťou a hmothou časťou. A keď tieto navzájom kooperujú a rozumejú si, vtedy ste pripravení sa učiť a plynúť spolu s tokom. Nemáte v sebe už naďalej napätie ktoré je vytvorené vtedy ak chcete mať všetko svojou cestou.

Takže ak je ego negatívne môže mať formu povznesujúcu, ktorá sa prejavuje tým že máme pocit, že ja som viac ako ty, ja viem lepšie ako ty, ja viem ako to chcem a ja to urobím tak ako ja chcem, ja veci odložím na neskôr, odsudzujem,  veci hodnotím na dobré a zlé. Povznesujúce ego sa vždy cíti že je nad všetkým a týmto spôsobom môže fungovať, ale v skutočnosti sa nič nové neučí. Je vo svojej konfortnej zóne. Alebo ego môže byť potláčajúce. Je to ego ktoré nás ľutuje, “ja na to nemám, som zranený, moje zážitky sú proti mne, vonkajší svet je proti mne, radšej zostanem v mojom útulku…

Všetky tieto pozície, sú potláčajúcim egom. I jedno, i druhé, či už povznášajúce alebo utláčajúce je egom negatívnym

Pozitívne ego je to, ktoré reaguje na vnútorný hlas a kooperuje s ním.  A toto ta hneď vloží do pozície medzi nebo a zem.

V skutočnosti v tvojom vnútri nie sú nepriatelia, v tvojom vnútri sa nemusíš s ničím byť, ani s tvojimi zážitkami, formou, vzťahmi, s ničím. S ničím … Ty si vždy čistý, nedotknutelný zážitkami alebo formou.

Si tu na to, aby si hral svoju úlohu, aby si sám seba povzniesol, a aby si sa učil o nových teritóriach ktorými si predtým nikdy nekráčal.