Wednesday 6 November 2019

Ako viem že som silný.


Berdhanya: "Na to, aby sme sa cítili silní je potrebné vidieť, že máme tri druhy sily. Prvý druh sily je tvoja úprimnosť rozoznať tvoju vlastnú akoby hru. Hru kontroly alebo hru poddajnosti ku sebe alebo ku iným. Toto je tvoja sila číslo jedna. Keď úprimne vieš rozoznať: "áno ja utláčam iných, áno ja utláčam seba; a ja diskriminujem seba a áno ja diskriminujem iných". To je tvoja prvá sila. Druhou silou je, sa preto necítit vinný. Jednoducho neutrálne pozorujete svoje ignorantstvo a úplne sa nad tým zrelaxujete. Lebo ináč sa dostanete do kolotoča hanby, viny a odčinenia. 

To je zasa druhá hra. Ale ak ste schopní povedať:" áno ja som to urobil a som ochotný to vidieť bez toho, aby som niečo menil. A ja to vidím iba ako fakt!" Treťou silou je odškodnenie. To znamená náprava. Kedy  úprimne ľutuješ a povieš prepáč. Alebo daruješ kyticu kvetov, čokoládu alebo venuješ sám sebe  čas. Dáš sebe niečo na rozmaznanie, na ubezpečenie, že nie si zlý človek. To je tvoja oddanosť a tretia sila. A cez toto porozumenie uvidíte, že ste úplne schopní a silní. Ak nie, tak je pre vás ťažko sa naučiť. Učiteľ vždy poukazuje na niečo nad čím potrebuješ porozmýšľať, prekoncipovať a ísť cez tieto tri sily a zodpovednosti. Zároveň tieto tri sily Vám dajú väčšiu moc, pocit istoty a túžbu ísť hlbšie. V živote hľadača pravdy je to veľmi dôležité. Namaste.”