Wednesday 27 January 2021

Atribúty

  

Atribút ktorý vidíš je atribútom tvojho jadra, atribút toho čo v skutočnosti si.

Najdôležitejšie je to, že je to kúsok jadra s ktorým sa spájaš, pracuješ na ňom, a ktorý je zvíraznený.

Čím viac atribútov vidíš, tým viac expanduje a zaberá priestoru jadro v tvojom srdci. Hociaké opísanie atribútu je v poriadku. Môže to byť len jedno slovo, ako povedal Jim: “pokoj”. Čo je pokoj a ako sa na mňa vzťahuje? Aký mám vzťah k pokoju? Neber pokoj ako niečo čo je zomňa vonku, alebo je niečim čo potrebuješ dosiahnúť. Pokojom si ty. To je rozdiel. Ja som  napriklad pokoj, ja som rovnováha, ja som prepojenie, ja som mystikom.

 

Nepozeraj sa na atribút pokoja, rovnováhy, priateľstva alebo bojovníka ako to isté. Je to časť ktorá prispieva k tomu, čo sa volá jadro, alebo tvoje skutočné ja, alebo tvoja pravá prirodzenosť. Spirituálny učiteľ je tu na to aby ti to pripomenul a niekedy bol odrazom pokoja alebo niečoho čo zabraňuje pokoju. Taká je zmluva so spirituálnym učitelom. On je odrazom toho na čom práve pracuješ, a čo práve potrebuješ. Nie je to na základe tvojho psychologického ja, ale na stupni čistého jadra, tvojej pravej prirodzenosti.

 

Úloha spirituálneho učiteľa

Toto je niečo čo vám musí byť jasné vo vzťahu so spirituálnym učiteľom. Áno, my ti môžeme poradiť. Ale našou najčastejšou prácou je, byť odrazom tvojej pravej prirodzenosti, ísť rovno do srdca a vidieť všetky atribúty ktoré popieraš, získavaš, ktoré si vymenil, zmanipuloval, alebo odložil na bok.

 

Prehlásenie životu, kto si

Ak si si dnes vybral jedno slovo, s čím sa zaoberáš? Hovorím opäť, to nie je niečo s čím sa zaoberáš ako osoba, ale ako s kvalitou tvojho jadra. Napríklad “rovnováha”. Je lepšie povedať “ja som rovnováhou”, ako “ja som v rovnováhe”. Pretože tvoje štádium rovnováhy patrí iba tvojmu psychologickému ja. Niekedy sa môžeš nachádzať v nerovnováhe a to je tiež v poriadku. Ak pôjdeme trocha hlbšie a povieme, “Ja som rovnováhou” a neskôr, “ja som ten čo harmonizuje”, potom sa význam tvojho života a celý tvoj energetický kruh začne meniť, pretože prehlasuješ niečo úplne jasné. Oznamuješ atribút jadra tvojmu energetickému kruhu.

 

Často krát zabúdame prehlásiť nášmu životu kto sme, a potom náš život  sa zapletie s inými luďmi, s inými prehláseniami a mi strácame prehľad. Keď povieme, “ja som ten čo harmonizuje”, pevne, vtedy nadobúdame určitú silu. Niečo sa zmení. Vchádzaš do priestoru skúmania, a vchádzaš do priestoru svojich schopností a svojho osudu. Tento svoj pevný hlas potrebujete počuť.

 

Atribút je iskra svetla

Atribút ktorý prehlasujeme je iskrou svetla, a osvietenie je presne tým istým: “ty ho pravdivo prehlasuješ v jednoduchom rozoznaní bez žiadnej dohady. A to je všetko. Nie je to žiadným veľkým “wooow”! Nie. Prehlasuješ kto si vo vnútri a prehlasuješ kto si vonku. Všetkým čím si v tom okamihu je iba “ten čo harmonizuje”. Nič viac. Nie si kolážou vecí. V tom okamihu, v tom momente si iba tým čo harmonizuje. Ten čo harmonizuje je tvojou silou práve v tom okamihu, tvojim hlasom  a prehlásením.

 

V tom okamihu žiaden iný atribút ti nie je k dispozícii. To je dôležité, lebo my chceme mať vela atribútov. Nie, použi iba jeden atribút. Teraz, v tomto okamihu si iba “tým čo harmonizuje”. V tejto skupine, volako, nad naše porozumenie, ty prinášaš tento kúsok skúmania, práve túto energiu. A nie si ničím iným.

 

V tom okamihu buď spokojný s tým ako to vesmír zariadil. Nebuď skúpi, ako napríklad, “ja potrebujem byť tým, ja potrebujem byť tamtým”. Toto je to, čo si. Toto je atribút ktorý ti vesmír dáva v tomto okamihu. Za hodinu sa to môže zmeniť. A toto je nekonečnou prirodzenosťou tvojho jadra. Ty sa meníš, a znovu meníš ale v tej istej frekvencií. Jadro ti dá všetky jeho chute, ako banket. Jadro ti dá pokoj, lásku, priateľov, bez kompromisu, ty môžeš použiť vždy iba jeden atribút. Druhé atribúty sú v kľude, ale zároveň v strehu.

 

Keď operuješ z tohto miesta, v tom okamihu tvoje psychologické ja, tvoje úvahy, logika, to čo ťa pripútava, problémy, tvoje každodenné male veci a tvoje malé trápenia, toto všetko sa dostáva do úzadia. A začneš fungovať z tvojej nefalšovanej prirodzenosti. Urobíš to raz, potom druhý a potom pokračuješ to robiť dovtedy pokým sa to v tebe neusadí. A to je všetko. To nie je nič mystické. Je to možnosť ktorú máš, a tou je reprezentovanie a vyjadrenie jadra pomocou atribútu ktorý ti je daný v danom momente. A to je všetko čo máš.

 

Ak sa potrebuješ biť, tak sa bi. Ak potrebuješ milovať, miluj. Nenechaj sa zviesť “spirituálnym názorom” že ty musíš byť vždy iba v kľude. To neexistuje. Čo existuje, sú mnohonásobné atribúty tvojho jadra, ktoré ťa žiadajú ho reprezentovať čo najviac ako len môžeš až dovtedy, pokým sa to pre teba nestane úplne samozrejmé.

 

Ty si zabudol na svoje atribúty lebo sa hanbíš, si v rozpakoch alebo jednoducho nevidíš ako je dôležité urobiť toto prehlásenie. Tvoje prehlásenie je veľmi dôležité a mocné. “Ja som teraz ten čo harmonizuje”. Svoj atribút môžeš vidieť na niekom koho obdivuješ, alebo na niekom, kto vieš že tento atribút drží. Niekedy používame našich nepriateľov ako náš odraz, ale tak to nerobte, lebo takýmto spôsobom si znižujete frekvenciu.

 

Rozumiete tomuto cvičeniu? Môžeš to aplikovať aj v prírode. Pozri sa na strom a opíš ho tak, ako keby si to bol ty. Príroda v sebe drží našu prirodzenosť. Hocičo čo ťa inšpiruje ti vysiela prenos toho čím si. Je to naprosto jednoduché.

 

Teraz si poďme zrekapitulovať toto cvičenie. Keď povieš, “Ja som Bermalva”, prehlasuješ svoju individualitu. To je tvoje vibračné meno, tvoj kruh, tvoje individuálne ja. Nik nie je taký istý ako si ty. I keď by mal to isté meno. Keď povieš,”Ja som…”, ty prehlasuješ a prijmaš svoju individualitu. Keď sa začneš pozerať von a začneš hovoriť, “Ja som mystikom”, strácaš svoju individualitu a nadobúdaš viacdimenzionálitu. A urobíš to do takého rozsahu akého si želáš. “Ja som mystikom, bojovníkom….” Hociktrý obľúbený popis ti dá viacdimenzionálitu na stupni neidentifikovania.

 

Keď opisujete niekoho, ste si vedomí že sa stáva niečo podobné? Treťou časťou tohto cvičenia je to že nadobúdaš príbuznosť a spolupatričnosť, pretože vidíš, že to čo si pozoroval je tým istým čím si ty. Ty to pozoruješ bez žiadneho emotívneho náboja. Jednoducho opisuješ to čo vnímaš. Všetci ste dostatočne citliví aby ste to mohli urobiť. Je to veľmi jednoduché a mocné náradie. Je to spôsob ako sa môže myseľ poopraviť, preto že myseľ je tá, ktorá stale niečo opisuje a vytvára si názor. A vy opisujete bez nejakej preferencie. To nie je dobré, to nie je zlé alebo škaredé. Nič. To iba je. Ja som mystikom, hľadačom…

 

Ak to chcem ešte zdôraniť, tak môžem povedať, “Ja som dobrým hľadačom”. A i s takouto kvalifikáciou tomu nedávaš cenu alebo naboj. Ty iba opisuješ.

 

V určitom čase môjho života som pracovala v múzeú. Mojou prácou bolo pozrieť sa na namaľovaný obraz a opísať ho. Náš učiteľ prišiel a povedal, “Ty toto neopisuješ, tamto ti chýba. Toto nieje opis, to je tvoja emotívna interpretácia”. Cvičenie opisovania niečoho je veľmi cenné a je vlastne časťou pátrania/skúmania, ako opíšeš veci, alebo človeka. To čo si vyberieš opísať je to na čom práve pracuješ. Zapamätaj si to. To sa volá projekcia.

 

Čo to znamená na niečom pracovať? Znamená to dať priestor na premýšľanie/meditovanie, keď si nájdeš čas na to aby si si sadol a čakal na vynorenie otázky. Nie odpovede. Čakáš na vynovenie otázky. Povedzme že tvoj atribút je pokoj. Potrebuješ čakať a byť vnímavý. Je to volám ženský postup. Iba čakáš a vnímaš čo toto mocné semiačko stvorenia (pokoja) odomňa chce a čo mi chce povedať. Aký priestor chce v tebe zaplniť.

Často si myslíme že pátranie/skúmanie je o otázkach. Ale to je vlastne o tom ako dokážeme čakať na otázku. Keď dozreješ vo svojom hľadaní, dostaneš sa viac a viac k tomu čo naozaj si, čo si, čo si. Už sa ani nezapodievaš s odpoveďou, čím sa zaoberáš je čakanie. A na toto čakanie potrebuješ otvoriť priestor na meditovanie, ústranie, priestor kde môžeš byť sám, atď. Otvoriš priestor.

Takéto cvičenie (čakanie) je veľmi jednoduché. Tam je veľa zdrojov ktoré ťa zavedú priamo do jadra a dajú do pohybu atribúty ktoré sú potrebné aby si si zvážil k svojmu vlastnému vybudovaniu. Je to iba náradie, náradie pre dnešný deň ktorý sa vynoril z tohto satsangu.

Dohadovanie s tvojimi atribútmi.
Nehovor, “prečo som si vybral pokoj? Prečo som v rovnováhe? Potrebujem zharmonizovať toto a toto...” Nie. To je tvoje psychológické ja ktoré je zbytočné. Nechoď týmto smerom lebo ti bude trvať večnosť sa dostať odtiaľ von! Keď pôjdeš ku psychológovi tak ti možno povie že potrebuješ pokoj pretože…, alebo napríklad potrebuješ rovnováhu lebo budeš mať problém s priateľom. Nedaj sa na túto cestu. Nechaj to tak. To je spôsob mysle ako ťa chce dostať a ukradnúť ti priestor na meditovanie/premýšľanie, miesto na hľadanie. Ale keď len jednoducho budeš čakať a dáš tomu šancu, tak to dostaneš. Príde informácia, čip, energia, fotóny lásky, pokoja a rovnováhy. Budú tvojou súčasťou a zaplnia miesto v tvojom tele alebo v niektorom z kruhov tvojej dimenzie.

Postoj ktorý potrebujeme zaujať je nerobiť nič, že? Je to postoj ktorý ide proti mysli. Čakať môžeš vedome. Alebo sa prihlásiť na retreat alebo meditaciu. Ak si skutočným hľadačom tak vytrváš. Otvoriš priestor a urobíš to znovu a znovu, intenzívne až po kým to nedostaneš. Keď chceš iba pokojný život tak si chvíľu poseď a to je všetko. Ale ak chceš slobodu tak potrebuješ byt vytrvalý v otváraní priestoru vo všetkom čo robíš. Či keď sedíš alebo niečo robíš. Cez okamih tvojej ochoty sa dostaneš do skutočného hľadania. Keď nepoužívaš iba spiritualitu v tvojom životnom štýle, stávaš sa hľadačom. Dostávaš učenie, dostávaš učiteľa a celé tvoje okolie začne hľadať prázdnotu. Tam je jednoduchosť a vytrvalosť. Ticho. Že?

Nechoď do svojej hlavy so slovami, “ja som ten čo harmonizuje lebo.... “ S tým sa nezapodievaj. Len tvoje jedno slovo (tvoj atribút) si drž v pamäti. Drž si ho a budeš o ňom snívať, a všade ho uvidíš. Ako keď si tehotná a zrazu vidíš že všetky ženy na svete sú tehotné. Alebo keď si chceš kúpiť auto, tak také auto zrazu  všade vidíš! V tomto prípade to je to isté. Ty si držíš toto slovo ako svoju bránu a svoje miesto.

Nenechaj sa oklamať egom, rozmýšľaním že ty ten atribút nemáš alebo si želáš aby si ho mal. Toto všetko sú konverzácie mysle dostať ťa a ukradnúť ti priestor na meditáciu/premýšľanie. Toto je tvoje psychologické ja ktoré ta naháňa a chce ťa sabotovať. Jadro nemá pozitívny ani negatívny náboj, ale je magnetické, Jadro nemá hodnoty, koncepty ani merítka.

Napríklad keď povieš, “Ja som hnev”, otváraš priestor. Na začiatku môžeš povedať, “ čo je hnev?” Lebo hnev posudzuješ. Ale jadro ho neposudzuje. Ak by si mohol vidieť zrelý hnev, videl by si svetlo. Má to postupnosť. Najprv to je surový hnev. Potom nepokoj. Potom skutočné emócie ktoré sa môžu zmeniť na vášeň a potom prichádza porozumenie. Každá jedna kvalita a vlastnosť jadra pomocou ktorej sa dozvedaš o jadre, sa vývíja.

Na atribúty, ktoré vyzerajú z tvojho pohladu negatívne sa pozeraj ako na potrebné kroky. “Ja som hnev”. Ak by bolo tvojmu dieťaťu ublížené, tak by si sa hneval. Takýto hnev je potrebný k tomu aby si ochránil svoje dieťa, aby si vytvoril dohodu, aby si vytvoril určité hranice na vytvorenie sociálnych zmien, atď. Ak povieš, “ja by som sa nemal hnevať”, zapieraš okruh, a vývoj. Takže možno práve toto slovo je to ktoré potrebuješ držať.

Čo sa Vám snažím povedať je, aby ste sa na to nepozerali ako na slovo, ale ako na svetlo. Niečo čo má váhu, ako objekt, je atribút jadra. Možno sa vam to nebude páčiť, ale jadro má nekonečné množstvo atribútov. Čím viac akceptujeme tým viac cirkulujú. Čím menej akceptujeme tým viac sa nevieš pohnúť z miesta. Taký je zákon. Keď akceptuješ dostávaš sa do toku. Ak odsudzuješ tak sa nepohneš. Keď to chceš zmeniť, tak sa nepohneš. Keď sa nestaráš s akým atribútom práve pracuješ a nie si k nemu pripútaný, tak všetko ide.

Otázka študenta
Študent: Je vytrvalosť o ktorej rozprávaš deštruktívnou intenzitou?

Berdhanya: ako som už vysvetľovala predtým, môžeš začať v hocijakom bode. Na začiatku môžeš byt intenzívny sexuálne a neskôr môžeš byť intenzívny kreatívne. Toto sa vyvíja a umožňuje frekvencii dozrieť. Iba nechaj, aby sa to začalo. Nechaj ju začať. Na tom nezáleží. Možno povieš, zlý, škaredý, všetko. Len sa naň pozri, a staň sa ním. Urob to úplne, výrazne, ostro. Nechaj sa unášať a absorbovať svojim vlastným jadrom, svojim vlastným atribútom.

Prešetrenie svojho atribútu
Poďme prešetriť atribút ktorý si každý z vás vybral. Napríklad mystic, láska, rovnováha, pokoj, smútok, porozumenie, priateľstvo, pravda, jasnosť. Nechoď do svojej mysle s otázkou, “čo to znamená?” Nie. Drž si priestor. Udržovať priestor je našou zodpovednosťou. Je to láska hľadača a rešpekt pre seba držať priestor. Toto je žijúca vec, nie vec mysle. Toto je priestor hľadača na jeho ceste. A všetko sa dokončí v magickom aspekte.